niedziela, 10 lipca 2016

MOJA WALKA Z TRĄDZIKIEM!



 HEJKA!
Hmm od czego tu by zacząć , może od tego ,że na co dzień spotykam się z trądzikiem młodzieńczym. Jest to strasznie „upierdliwa” choroba i większości przypadkach bardzo ciężka do wyleczenia . Mówiąc medycznie:   jest to choroba skóry występująca w wieku pokwitania , gdy pod wpływem zmian hormonalnych dochodzi do nadmiernego pobudzenia czynności gruczołow łojowych.
Objawami trądziku są zaskórniki, grudki i krostki, popularnie nazywane wągrami lub pryszczami. Mogłabym skopiować tu całą wikipedie , ale nie o to tu przecież  chodzi. Wrócę jednak do mojej przygody z trądzikiem. Choruje na niego już z 4 , 5 lat jest to dość długo , wiem…Były momenty dobre i gorsze , zdarzały się takie dni kiedy nie musiałam kompletnie nakładać makijażu , ponieważ moja cera wyglądała bardzo dobrze (jednak nie trwało to nigdy długo), ale większość jednak dni , które pamiętam  to takie , gdy wstając rano z łożka i patrząc w lustro ,aż płakać mi się chciało , ochotę miałam zagrzebać się w ciepłej kołdrze i nie wychodzić z niej przez cały dzień. . Nie wiem czy czytają  też  takie osoby , które również mają trądzik , ale chciałabym , abyście nigdy się nie podawały i żyli pełnią życia z wielkim uśmiechem na twarzy , bo to przecież choroba , która niedługo minię. Trzymam kciuki za wszystkie osoby , które walczą z trądzikiem jak ja .
Ookej , ale przechodząc do tematu jak ja walczę z tą chorobą , przedstawię wam kosmetyki, leki i niektóre triki , które mi bardzo pomogły w walce, z czego bardzo się cieszę. Mam nadzieję , że komuś chociaż odrobinkę pomogę .
 1.LEKI 
a) EPIDUO-(adapalen + nadtlenek benzoilu),
b) SKINOREN(acidum azelaicum)
Skinoren i epiduo są to  leki przeciwtrądzikowe w postaci kremu do stosowania na skórę.Niewielką ilość nakładałam  wieczorem na oczyszczoną skórę ,minus jest taki ,że  mogą wysuszać skórę. Nałożone  leki w nadmiarze mogą spowodować złuszczenie lub silne wysuszenie.Stosowałam je  regularnie,przed aplikowaniem leków nakładam niewielką ilość kremu nawilżającego ( nic mnie nie piecze, ani nie wysusza skóry).Moje odczucia co do epiduo i skinorenu  są świetne , przyczyniły się do tego ,że  moja cera jest praktycznie gładka bez żadnych wielkich zmian ropnych.Skóra jest jednolita i co najważniejsze jest nietłusta i  nie świeci się. Oczywiście zdarzą się niewielkie krostki , ale to nie to samo co było... jednak nie dał sobie rady z zaskórnikami Zapomniałam dodać ,że te leki przepisał mi dermatolog.
Więcej informacji : klik, klik












2.Oczyszczanie 
Według mnie jest to bardzo ważny punkt , oczyszczanie jest to podstawa przy cerze problematycznej.
Skórę twarzy należy regularnie oczyszczać z kurzu, brudu i makijażu , minimum 2 razy dziennie. Radzę nie myć twarzy zwykłym mydłem, ponieważ mydło wzmaga produkcję łoju oraz produktów na bazie alkoholu , gdyż mogą okropnie podrażnić cerę moimi dwoma ulubionymi produktami do oczyszczenia twarzy jest:

a)  Garnier - czysta skóra, żel oczyszczający
b)Ziaja Ulga - płyn micelarny do demakijażu

Oba produkty świetnie się sprawdzają w oczyszczaniu skóry.Nie podrażniają , działają kojąco i co najważniejsze sprawiają ,że skóra jest świeża,ożywiona i dogłębnie oczyszczona.
Więcej informacji: klik, klik






3.Nawilżanie 
Nawilżanie w walce z trądzikiem jest dość oczywiste , dzięki czemu cera nie będzie podrażniona i przesuszona .Długo szukałam odpowiednich  preparatów nawilżających i w końcu znalazłam chodzi mi tu o :

a)Ziaja -naturalny krem oliwkowy
b)Soft- krem do twarzy i ciała 
c) Ziaja- maska nawilżająca , z zieloną glinką
Działają  ochronnie na skórę, pozbywają  się suchych skórek , wygładzają i plus jest taki ,że  są bardzo wydajne .Zwłaszcza za taką niską cenę i wspaniały zapach ,warto kupić 
 Więcej inforamcji :klik , klik, kilk







4.Dieta 
Może niektórym wydać to się głupie i niedorzeczne , ale tak dieta wspomaga  walce z trądzikiem. Mogę potwierdzić to na swoim przykładzie, odstawiłam na jakiś czas fast-food, czekoladę czy mleko i naprawdę moja cera była w świetnym stanie i oczywiście mniej wyskakiwało  moich nieprzyjaciół.

Są 4  najważniejsze zasady o których należy pamiętać :

1)    Zastąp przetworzone produkty naturalnymi składnikami
2)    Ogranicz ilość soli oraz ostrych przypraw (np. pieprzu i chili) dodawanych do potraw
3)    Obserwuj swoją reakcję na czekoladę, alkohol i kakao, a jeśli po ich spożyciu pojawiają się wypryski to wyeliminuj te produkty
4)    Wprowadzaj do diety jedzenie bogate w witaminy A i E, z grupy B, cynk oraz błonnik, żeby wspomóc regenerację cery


5.  Podsumowując tego posta :
          Czego nie robić przy skórze trądzikowej ?
  • a)Nie używać wody i mydła do mycia twarzy.
  • b)Nie stosować preparatów odkażających na bazie alkoholu.
  • c)Nie opalać się zbyt długo.
  • d)Nie usuwać samodzielnie krostek ani zaskórników.
  • e)Unikać dotykania twarzy rękoma.
  • f)Nie chować czoła pod grzywką (brak powietrza).
  • g)Ograniczyć używki, takie jak kawa , papierosy.
  • h)Unikać ostrych przypraw, słodyczy , soli dużych ilościach.





  • Mam nadzieję ,że post się podoba ( trochę się rozpisałam)i do zobaczenia:)







5 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przydatny i ciekawy post, fajny blog. :)

    http://juornalduninconnu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo przydatny post. Może wypróbuje coś co Ty stosujesz. Ciągle walcze z tym tradzikiem ale ciągle przegrywam ;/ Raz tylko było lepiej, dzięki antybiotykom..no ale z nimi też nie wolno przesadzać... pozdrawiam :)
    Mój blog
    Zapraszam, jeśli Ci sie spodoba zostań ze mna na dłużej..zaobserwuj ( Odwdzięczam się )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) zgadzam się w 100% ,że z antybiotykami nie wolno przesadzać , trzymam za Ciebie kciuki w walce z trądzikiem i pamiętaj nie poddawaj się :)
      Oczywiście zajrzę i również pozdrawiam :)

      Usuń